Sommigen noemen het de "Batman" ter ere van haar zwart-blauwe bezel . Al meer dan een halve eeuw, Rolex fans geassocieerd Rolex GMT horloges met twee bezel-kleurencombinaties, rood / blauw en rood / zwart. In deze functie uit de weergavetijd archieven, testen we de eerste versie van de Rolex GMT-Master II ooit om deze kleur combo sport.
De Rolex GMT bezels zijn zo bekend dat ze bijnamen: "Pepsi" en "Coke", respectievelijk, omdat ze bellen om die merken 'trade dress erg. Dus wanneer een nieuw, ongekend, zwart-blauwe versie van de Rolex GMT-Master II getoond in venster Rolex bij Baselworld vorig jaar, buzz overvloedig.De belangstelling voor het horloge was zo enthousiast, dat om de paar minuten de stand van de schoonmaak team had te vegen uit het raam de vingerafdrukken achtergelaten door te wijzen fairgoers 'in. Het duurde niet lang voordat het horloge een bijnaam van zijn eigen had verdiend. Of, beter gezegd, een paar bijnamen: "Bruiser" en ". Batman 'De bezel was opmerkelijk niet alleen omdat het was zwart en blauw, maar omdat het zwart en blauw en gemaakt van keramiek was. Niemand had ooit in geslaagd in het combineren van twee kleuren van keramiek in een enkel stuk insert. Zolang de GMT randen waren gemaakt van metaal, aangezien zij voor decennia was geen truc ze twee kleuren maken. Maar in 2005, toen Rolex begon te verschuiven naar keramische bezels met de lancering van een speciale 50-jarig model van de GMT-Master II, die nieuwe bezels waren noodgedwongen slechts een kleur. De voordelen van keramiek over metalen zijn dat het meer is krasvast en minder waarschijnlijk te vervagen na jaren van blootstelling aan licht. In 2006 en 2007, Rolex bracht, respectievelijk staal- en-goud en volledig stalen versies van de GMT-Master II, beide met geheel zwarte keramische bezels.

Wat bracht bi-kleur terug was van een nieuwe productie-methode die Rolex zelf uitgevonden en gepatenteerd. Het gaat om het aanbrengen van een metaalzout aan de helft van de ring voordat de component wordt gebakken in een oven, waarbij de kleur wordt gecreëerd. In een GMT horloge , een bi-color bezel dient een praktisch doel: het maakt het gemakkelijk om de tweede tijdzone's am uur onderscheiden van zijn pm degenen. Rolex nieuwe kleurencombinatie is meer dan praktisch, het is aantrekkelijk. Verder is het zinvol: blauw is een logische keuze om de uren overdag geven dan rood.(Dit jaar op Baselworld, Rolex deed lanceren een klassiek, rood-blauwe"Pepsi" GMT-Master II met een keramische bezel.) Het nadeel is dat het verschil tussen zwart en blauw bijna onmogelijk op te sporen bij weinig licht kan zijn, maar het positieve is dat blauw is veel minder flitsend dan rood, dus dit horloge kan gedragen worden met een pak. Om de ring te passen, de 24 uur per dag de hand is nu blauw, in plaats van groen als op de zwarte-bezel model (dat Rolex maakt nog steeds). De belettering op de wijzerplaat is helemaal wit; op de zwarte-bezel versie worden de woorden "GMT-Master II" zijn groen. Al met al is deze nieuwe versie maakt een zeer harmonieuze indruk.

Klik hier om de volledige test artikel, met inbegrip van specs, scores, en de prijzen voor elk horloge downloaden, uit de weergavetijd online winkel voor slechts $ 2,99.
没有评论:
发表评论